torsdag 15 november 2012

Mini maränger

Jag och Erica provade att göra mini maränger här om kvällen. Hur lätt som helst! Och nu är jag fast!!! :)

RECEPT:
3st ägg vitor (100ml)
2dl socker
1/2 krm ättika
(Någon droppe hushållsfärg om så önskas)

Blanda allt i en bunke, och vispa tills du kan vända bunken upp och ned utan att smeten faller ur. (Tar ca 10min med elvisp) Sätt på ugnen på 100grader.

Spritsa sedan ut små små toppar ca 1x1cm på en plåt med bakplåtspappret.

Ställ in i ugnen ca 45min.
Ta ur dom ur ugnen och låt dom svalna.
(Jag föredrar att ta bort dom från plåten och istället låta dom svalna på bakplåtspappret på ett galler..)

LYCKA TILL!! :)


Här kommer en bild på mina, har även gjort en liten påse jag förvarar dom i.. :)
(På bilder står det mashmallows, det är fel!) fick nämligen för mej att dom hette så, men självklart inte! Haha :)




2 kommentarer:

  1. Vilket jobb, ser ju superfina ut.

    Kanske man ska prova på :)

    SvaraRadera
  2. Hihi mini maränger e det ju ;)
    Kramen

    SvaraRadera